FANDOM

Suomen sarja

Kotkan Reipas Töölön Vesa
Logo kore 8-4 Logo vesa
(4-1, 2-2, 2-1)
19.1.1955
Kotka
Yleisöä: n. 300
Maalintekijät
Torjunnat

RaporttiMuokkaa

Kotkan Reipas näytti mestarin otteita – löi Vesan 8-4

Autorikko sekoitti Vesan

KOTKA – Töölön Vesa, joka on suorittanut erinomaisen ottelusarjan kaakkoislohkossa, yllätettiin täydellisesti täällä keskiviikkona. Kotkan Reipas voitti ottelun maalein 8-4 ja ansaitsi voittonsa. KoRe pelaa hidasta, mutta tehokasta ja hyvää yhteispeliä, jolla se ylettyi voittoon. Vesa oli hieman ”sekaisin” rasittavan matkan jälkeen, sillä joukkue saapui kotkaan kolmella henkilöautolla, joista yksi tuli vasta 15 minuuttia ottelun avauksen jälkeen. Autorikko oli viivyttänyt poikia, jotka joutuivat heti saavuttuaan kentälle. Näin ollen KoRe pääsi ensimmäisessä erässä repäisemään 4-1 eron, joka riitti voittoon. KoRe oli huomattavasti tasaisempi ja varsinkin Immonen, Seppä ja Björklund, jotka myös vastasivat joukkueensa maaleista, pelasivat näppärästi yhteen. Vesasta erottuivat Halimo, P. Simola ja maalivahti Alenius. Joukkueesta puuttui Veikko Haapakoski, jonka mukanaolo olisi vahvistanut joukkuetta. Yleisöä oli 300 henkeä. Tuomarina B. Moberg H:gin Arsenalista täysin arvostelun alapuolella, epätarkka ja epäjohdonmukainen.

[1]

LähteetMuokkaa

  1. Työväen urheilulehti 6/1955, Urheilukirjasto

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki