FANDOM

Suomen sarja

Kuopion Palloseura Töölön Vesa
Logo kups 2-4 Logo vesa
(0-1, 0-1, 2-2)
2.1.1955
Kuopio
Maalintekijät
Torjunnat

RaporttiMuokkaa

Ex-mestaruussarjalainen KuPS putosi Vesalle selvästi 2-4

Samaa aikaan jääkiekon pääsarjan kanssa aloitti pyörintänsä myös Suomen sarja, jonka kolmessa lohkossa päästiin alkuun myös sunnuntaina. Etelälohkon osalta aloitettiin ottelut eilen. Sunnuntaipäivän sarjatapahtumista oli merkittävin Vesan voitto viime vuoden mestaruussarjalaisesta KuPS:stä, joka oli selvästi helsinkiläisiä heikompi sekä pohjakunnoltaan, että taidoiltaan. Ensimmäisten ottelujen maalierot jäivät varsin pieniksi, mikä kielii sarjan melko tasaisesta ja lujasta tasosta.

Vesan ketjut liukkaat

KUOPIO – SM-sarjasta pudonnut KuPS sai ensimmäiseksi vastustajakseen Vesan, joka lainkaan kunnioittamatta vastustajansa ”menneisyyttä” tuli Kuopioon ja otti ensimmäisen voittonsa sarjassa lyömällä KuPS:n maalein 4-2. Ottelu oli alusta alkaen Vesan, sillä se aloitti painostuksen jatkaen sitä väsymättä loppuun saakka. KuPS oli varsin kankea heräten vasta lopussa, kuitenkin liian myöhään saavuttaakseen enää mitään tulosta. Vesan ensimmäisen maalin teki Tamminen ja toisen erän Pentti Simola. Kolmannessa erässä Syrjänen maalasi 3-0, mutta sitten KuPS heräsi ja kavensi tilanteeseen 3-2 Revon ja Mykkäsen toimesta. Ankarista yrityksistä huolimatta se ei kuitenkaan saanut jatkossa lisää ja minuuttia ennen ottelun päättymistä teki Vesan Pentti Simola vielä maalin 4-2, joka jäi Vesan voittoluvuksi. Vesan paras oli P. Simola, KuPS:n Repo. Erotuomarina toimi Länsisalmi Jyväskylästä.

[1]

LähteetMuokkaa

  1. Työväen urheilulehti 1-2/1955, Urheilukirjasto

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki