FANDOM

Mestaruussarjan karsinta

Töölön Vesa Kokkolan Hermes
Logo vesa 7-10 Logo hermes
28.2.1954
Helsinki
Maalintekijät
Torjunnat

RaporttiMuokkaa

Onni käänsi selkänsä TUL:n joukkueille SM-karsintasarjan viimeisissä otteluissa

Sunnuntaina suoritettiin SM-karsintasarjan viimeiset ottelut H:gissä ja Raumalla. TUL:n puolelta valoisalta näyttänyt tilanne kääntyikin viimeisenä päivänä mustaksi. Vesa hävisi (osittain tuomarin avustuksella) Hermekselle ja KyPa puolestaan sai tappion Lukolta. Lukko nousi arvosarjaan ja Hermes, sekä KyPa karsivat vielä toisesta paikasta.

2 paitsiomaalia

Vesan ja Hermeksen karsintaottelu Kallion kentällä oli varsin tasainen. Hermeksen voitto oli ehkä ansaittu, mutta maalin ero olisi riittänyt. Vesan avonainen puolustustaktiikka aiheutti yhdessä erotuomarin heikon menettelyn kanssa nuo kolme maalia. Vesa painosti kaksi viimeistä erää, ensimmäisessä jaksossa Hermes oli tahdin määrääjä.

Ottelun erotuomari Bogomoloff ansaitsee risuja. Hän hyväksyi kaksi räikeätä paitsiomaalia. Varsinkin viimeisessä erässä tehty paitsiomaali oli kohtalokas. Vesa oli juuri kuronut maalin tuntumaan ja painosti ankarasti. Tällöin Hermes sai pistohyökkäyksen, mies oli siniviivan yli oikein reippaasti ennen kiekkoa, Vesan puolustus lopetti pelaamisen, mutta vihellystä ei tullutkaan ja verkko heilahti. Muutenkin tuntui viivakäsitteet olleen tuomarin heikko kohta.

Mitä itse otteluun tulee, niin Hermes hallitsi tuollaisen yleisen taktiikkapuolen paremmin kuin vesalaiset. Pienetkin tilaisuudet osattiin käyttää hyväksi. Vesa oli pehmeämpi, se ei uskaltautunut maalinedustakamppailuihin ja näin menetettiin mahdollisuuksia. Lisäksi Vesan mv. Alenius ei seuraa peliä tarkkaavaisesti. Valmiusasennossa hän on hyvin harvoin ja vastaantulot ovat harkitsemattomia. Pari maaliavoidaan laskea hänen tililleen. Puolustus onnistui vasta silloin, kun Halimo siirtyi takalinjaan. Hän tekikin hyvää työtä samaten kuin Haapakoski ja Pentti Simola.

[1]

LähteetMuokkaa

  1. Työväen urheilulehti 17/1954, Urheilukirjasto

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki