FANDOM

TUL:n mestaruuscup

Töölön Vesa Helsingin Ponnistus
Logo vesa 13-2 Logo ponnistus
(7-0, 1-1, 5-1)
24.2.1953
Kallion kenttä, Helsinki
Maalintekijät
Torjunnat

RaporttiMuokkaa

Vesalla tulevaisuutta Ponnistuksen luhistuessa jo 2-13!

Helsingin Vesa kuritti Kallion kaukalossa pahan kerran Ponnistusta, sillä maaliluku 13-2 (7-0, 1-1, 5-1) ei suinkaan SM-sarjaan karsivalle Ponnistukselle ole mairitteleva. Vesa oli peliajatukseltaan luokka ylempänä ja seura tosiaan ymmärtää yhteistyön tärkeän merkityksen. Siksi sen jatkopaikka on tyydytyksellä merkittävä.

Ponnistukselta puuttui ”Massi” Laitinen ja – taistelutahto. Alistuttiin ilman muuta, mikä onkin ymmärrettävää, sillä Porin ottelu painoi vielä. Ei ole syytä ketään mainita, sillä kaikki munivat. Jopa koko talven varmasti työskennellyt mv. Peltonenkin. Vesan ketjuja johtavat liukkaat nuorukaiset, sillä tiistainakin Pentti Simola ja Risto Lehtonen tekivät oivaa työtä, epäitsekästä ja tuloksekasta. Varsinkin armeijassa olevan Simolan tekniik- ja harhautustaito ovat oivallista luokkaa.

Puolustuskin piti hyvin kutinsa, joskin hyökkääjät Vesan peliä yleensä elättävät. Vesan joukkue ei kuitenkaan ole valmis. Sen aika tulee vasta parin-kolmen vuoden kuluttua, jolloin nyt vielä hennot nuorukaiset saavat voimaa ja uskallusta. Aines on kuitenkin mallikelpoinen. On vain säilytettävä nykyinen yhteistyösuunta. Ajan mittaan se näet saavuttaa monta kaunista voittoa. Vesan parhaana maaliseppona oli Kilpeläinen neljällä osumalla, mutta myös Halimon hyvä työ on mainittava.

[1]

LähteetMuokkaa

  1. Työväen urheilulehti 1/1953, Urheilukirjasto

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki