FANDOM

TUL:n mestaruussarja

Töölön Vesa Tampereen Pallo-Veikot
Logo vesa 5-6 Logo tp-v
(0-1, 3-4, 2-1)
24.1.1948
Helsinki
Yleisöä: 31
Maalintekijät
Torjunnat

RaporttiMuokkaa

Lauantain ainoa puhtaan pelin joukkue sarjassa – TPV, kohtasi Hgissä Vesan jonka vain niukasti, joskin ansaitusti voitti 6-5. Vesa pelasi ehompaa peliä kuin koskaan aikaisemmin, ja sen hyökkäykset onnistuivat hyvin. Erikoisen merkillepantavaa on, että joukkuetta ei vaivannut yritteliäisyyden puute, kuten aikaisemmin. TPVn joukkue oli vastustajiaan yhtenäisempi ja harkitsevampi, mutta miesten nopeus ei ollut kehumisen arvoinen.

Ottelun kulusta mainittakoon, että alku oli tasaista, kunnes TPV järkevän pelinsä ansiosta sai muutamia hyviä painostushyökkäyksiä aikaan ja niiden ansiosta ensimmäisen maalin. Toinen erä oli ottelun tasaisin molempien, mutta erityisesti Vesan, saadessa eturiviinsä ryhtiä ja hyviä yhteishyökkäyksiä aikaan.

Viimeinen erä oli kovaa kamppailua voittomaalista. TPV ehti ensin ja Vesan tasoitusyritykset tyrehtyivät ajan puutteeseen. Erät: 1-0, 4-3 ja 1-2. TPVn paras osa oli puolustus, jossa Malm varmin. I-ketju pelasi hyvin yhteen, mutta luistelutaito ja nopeuden puute tekivät haittaa. Vesan joukkueessa Vigren tapansa mukaan puolustuksen ”kaikki kaikessa” ja Kirsi hänen partnerinaan hyvä. I-ketju aikaansai hyviä hyökkäyksiä, mutta hidasteli maalilaukauksissa. Tuomarina Boström ajoittain luvattoman epätarkka.

[1]

LähteetMuokkaa

  1. Työväen urheilulehti 4/1948, Urheilukirjasto

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki